Och priset för sämsta bloggaren genom tiderna går till...

...Ja, det måste ju gå till mig, för jag slår tamejfan alla rekord i sämst när det kommer till att vårda min blogg. Hur många nystartar är jag uppe i nu t ex? Tror inte jag kan räkna så långt om jag ska vara ärlig. Nu ligger jag här i sängen, brevid min alldeles underbara pojkvän och sambo och lyssnar på hans (än så länge) små och söta snarkningar och blir glatt påmind om hur lyckligt lottad jag är som har funnit honom. Jag hoppas och är ganska så bombsäker på att det är ömsesidigt. Min självkänsla må vara kass på de flesta plan, men när det kommer till att älska en annan person så råkar jag veta att jag är rätt så jävla grym på det. Och ÄR grymt flickvänsmaterial. Jag är rätt säker på att han skulle instämma om det inte var för att han är iväg och jagar gnuer med John Blund just nu. 
 
Jag bara satt här och funderade, på allt och ingenting egentligen. Kollade facebook, lirade lite CastleVille (Ja, jag är fast. IGEN.) och kollade Instagram. Kom då på att jag inte hade en aning om hur min profil där ser ut. Profilbeskrivningen lyder: "tjej, 26, svealand, tallkotte". Kanske var det precis just det jag var hög på när jag skrev det - tallkotte. Jag menar, tallkotte?! Anywho, hög tid att uppdatera kanske. Men är waaay too slö för det just nu. Mennnnn, för att återkomma till ämnet så satt jag alltså och funderade på allt mellan himmel och jord, och under denna fantastiska profilbeskrivning på Insta så såg jag den; länken till min long lost blogg. Då kom jag fram till att jag är i ett sådant skede i mitt liv då jag tror att det skulle vara bra för mig att blogga, och blev rentav dundersugen. Imorgon lär det säkerligen låta helt annorlunda, men varför inte testa. Ett inlägg liksom. Det är alltid något.
 
So, here we go. Oj, nu fes jag också. Hoppas Per inte hörde, den blev högre än jag hade räknat med.
 
Jag har kommit in i julstämningen till, tja, jag skulle nog kunna säga ganska säkert att den ligger på 96% just nu. Och innan tisdag så bör det vara uppe på 100%. Jag och Per ska ha vårat eget firande här hemma på morgonkvisten, bara han och jag. Vi ska äta risgrynsgröt och skinkmacka till frukost. Om Per har varit riktigt snäll så kanske han t o m får smaka senapen som jag själv tillagade idag, from scratch. Ja, ni hörde rätt. Nu är det fritt fram att dö av chock. Efter frukosten så ska vi öppna paketen som ligger under granen, och sen ska vi bara ta det väldigt lugnt och ha en mysdag fram till kl.16 då vi ska infinna oss hos Pers far med resten av hans familj och deras respektive. Det blir Ubbe, Per, jag, Lars, Lovisa, Anna och Emil. Vet inte om Pers farbror också kommer närvara. Han var i alla fall med förra året. Det återstår att se, så att säga. Juldagen firas hos min pappa, med hans fru och mina stora småbröder. Kan meddela att Calle, 16 år, numera är ett huvud längre än mig och Oscar, 15 år idag (GRATTIS BRUSCH!), är minst 5 cm längre än mig. Och båda har typ strl 46 i skor. Annandagen firas hos farmor och farfar tillsammans med pappa, fru och småbröder. Det är våran jul, kort och gott. Känner jag Per rätt så lär det nog bli några krogrundor där emellan också.
 
Något annat jag ser fram emot så jag håller på att spricka är nyår. Det firas likadant som förra året, på Takthöjden hos Johan och Carin! Det ska bli så galet spännande vad dom har kokat ihop för fantastiskt i år. Förra året blir svårt att slå men jag tvekar inte en sekund att dom kommer att toppa det. Dom är HELT fantastiska! Är så enormt tacksam att jag träffade Per så jag även fick möjligheten att lära känna dessa två underbara människor + många, många fler. Har fått så många nya, helt suveräna vänner på köpet sen jag träffade Per. Ord kan inte ens beskriva precis hur tacksam jag är.
 
Mycket har hänt sen sist, och förhoppningsvis så håller jag en regelbunden uppdatering här nu på vad som förssiggår i mitt liv. Jag lovar inget, som vanligt, men jag ska försöka. För hundrafyrtioelfte gången i ordningen. Nu måste jag sova, jag ska tillbaks ut till farmor och farfar imorgon och hjälpa dom med diverse sysslor. Så jag bör vara på alerten! Man vet aldrig vad farfarsgubben hittar på för hyss.
 
Nattinatt!
 
 
Följ min blogg med Bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0