IT'S ALIVE!

ja, det är sant. det hade man inte kunnat tro. nu är första gången på ett bra tag då jag faktiskt finner tid och ork till att blogga.

arbetsveckan har varit hemsk. jag är inte gjord för att jobba 9h-pass, speciellt inte under fakturering. 9h är ju för dom flesta en normallång arbetsdag, men jag pallar fan inte. kanske för att jag inte är van. bara det faktum att jag sov från kl.21 i fredags kväll till kl.11 lördag förmiddag/lunch visar hur körd jag var. 14h sömn! det händer typ inte. mitt schema har snittat på 7-7,5h det senaste halvåret. har aldrig jobbat längre pass. men denna veckan, just precis under fakturering åkte jag på't. jag kan handskas med dom flesta av kunder, oavsett hur arga och bittra dom är, men just under faktureringsveckan så är dom liksom snäppet vassare. dom kunderna som du inte trodde kunde bli värre blir just det - värre. tålamodet tryter, huvudet dunkar, öronen är trötta. man är inte långt ifrån bristningsgränsen i slutet av passet och man drar en ordentlig suck när det äntligen är dags att logga ut. meeeeen nu är ju den veckan tack och lov över! :) har haft en sååååååå grym helg!

var på stan med Martina igår. efter lite shopping (oops!) så mötte vi upp Annis som hade slutat jobbet och testade en wrap på Donken. ingen vidare bra idé det där. men när vi sitter där och är lite smått besvikna över middagen så säger Martina "nej, vad säger ni, ska vi ta och dra ut ikväll?". för er som inte vet det så är det här ungefär lika sällsynt som en grön häst som åker rullskridskor. hon vill aldrig gå ut, verkligen aaaldrig, och bara det faktum att hon frågade fick mig och Annis att nypa varandra för att se så vi inte drömde. vi kunde ju inte gärna tacka nej, det är verkligen en så kallad "once in a lifetime experience". så vi satte oss i bilen, åkte hem till Johanna och Marcus och hämtade min enorma kasse sprit som blev kvar där efter förra helgen, vidare hem till Annis så hon fick hämta det hon behövde, hem till mig och hämtade mitt och sen hem till Martina och Sebbe för att direkt korka upp. VILKEN KVÄLL! jag fick t o m ragg. måste vara mitt nya blonda hår. ;) 




nu väntar en skön, slapp vecka men 5h-pass och sovmornar till 15:00. träning, solning, njutning. nothing else!

en glad jävel signar ut.
toooodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0