what goes around comes around

trodde verkligen det skulle skita sig totalt denna månaden. just my luck med tanke på hur det har gått på senaste tiden. men icke! i samma ögonblick som jag skulle till att gråta blod så händer nåt som vänder hela situationen till det bättre. ibland ska man ha flyt! eller i mitt fall kanske bara lite tur. jag tror seriöst att det går till en viss gräns där allt går åt helvete, men sen tar det stopp. det måste ju vända nån gång liksom, för när det är som värst så kan det ju inte bli värre. fantastiskt nog så har jag ändå lyckats hålla humöret uppe trots all skit som har kastats på mig den senaste månaden. helt otroligt! 

så sammanfattningsvis så har jag gått från hopp till förtvivlan och slutligen tillbaks till hopp igen. allt detta inom loppet av några timmar. jag har alltid avskytt uttrycket "det löser sig" för det är sällan det gör det utan att man ska behöva göra vissa uppoffringar. det är dessutom många i min omgivning som lever efter den frasen. allting ska bara lösa sig och det spelar ingen roll vilka konsekvenser det får för andra. dom är bara för lata för att göra nåt åt saken. därför tycker jag illa om uttrycket, för jag har så dålig erfarenhet av det. men i detta fall så kan jag faktiskt glatt säga att det löste sig! men jag tänker inte börja missbruka det, för jag vet att det sällan eller aldrig bara löser sig. man måste faktiskt lyfta på arslet och göra nåt. actions speak louder than words. DET är nåt jag tror stenhårt på, även om ord är jävligt kraftfulla dom också! 

till nåt helt annat så har jag fått res-feber. jag bara känner ett sånt enorm jävla sug efter att bara åka nånstans. inte nödvändigtvis till värmen men gärna det också. om inte till värmen så till New York. jag vet inte varför men jag har fått pippi på New York. har väl kollat på för många kärleksrullar som utspelar sig där. fått nån rubbad bild av hur magiskt det ska vara. men shit the same, NY är nåt som man SKA uppleva under en livstid. tycker jag i alla fall. dags för cashen att börja rulla in på allvar, sen drar jag! 



and I'm off.
toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0