"yes, I am...assholefaceman!"

jag var bara tvungen att klämma in den för den är så himla kul! är det nån av er som sett filmen "The Love Guru" med Mike Myers? den människan är ju bara så jävla kul! först Austin Powers och nu Guru Pitka. HUMOR! en stenhög sports-kommentator har fallit tillbaka i sitt drogmissbruk och får frågan "you're back on drugs, aren't you?", varpå han glatt svarar "yes, I am...assholefaceman!". jag garvar sönder varje gång, så sjukt kul! ni kan ju kolla själva, här har ni klippet: 



idag var jag på Sesam och skulle förnya receptet på mina mini-piller. jag har "bara" väntat en vecka på att få komma dit. dom måste ju tydligen göra en uppföljning och kolla blodtrycket varje gång pillren tar slut innan dom kan skriva ut nytt recept. sååå, jag hade tid till kl.8 imorse. ni känner ju mig, jag går inte gärna upp en minut tidigare än nödvändigt. inte ens om det är livshotande. jag lyckades i alla fall pallra mig upp ur sängen och ta mig dit. 
07:50 anmälde jag mig i receptionen och fick sätta mig i väntrummet (det där väldigt uppiggande väntrummet jag bloggade om tidigare). när klockan var 08:10 och jag fortfarande inte hade blivit inkallad så gick receptionisten av en tillfällighet förbi mig och vräkte ur sig "just ja, jag kunde inte hitta nån bokning på dig. du ska nog vara en våning upp." och så knallade hon vidare i korridoren. oh, really?! du kunde inte ha lagt märke till det när jag anmälde mig i receptionen? så jag släpade mitt trötta arsle en våning upp. väl där sa den receptionisten att hon jag skulle besöka nyligen hade ropat upp mig. när jag äntligen fick komma in till henne så förklarade jag varför jag var sen.
när jag sen förklarade mitt ärende så säger hon "jaha? ja, dom mini-pillren är helt slut i hela Sverige. dom beräknas komma in i lager till slutet av februari...". det där besöket gick ju bara bättre och bättre! efter ett tag frågade hon mig om jag inte skulle vara intresserad av att sätta in en p-stav istället så jag skulle slippa att knapra piller. visst, tänkte jag, varför inte? den kan dom sätta in när som helst sa hon. men sen var det ju haken, att det skulle kosta mig 1100:- direkt för att sätta in den. dom pengarna hade jag dessvärre inte på mig just då så jag sa att jag skulle återkomma när det blev aktuellt. det var det. jag har alltså kommit dit HELT i onödan. inga nya mini-piller fick jag och hon hade inte ens behövt kolla blodtrycket då mini-piller inte påverkar blodtrycket. det är det bara p-piller som gör. tacka fan för det! jag kom helt av mig pga hur meningslöst besöket hade varit så jag bara gick därifrån, utan att betala. hahaha! där fick dom. nåja, jag kommer säkert få hem ett inbetalningskort om så är fallet att jag borde ha betalat. men det tar vi väl då i så fall. 

det var väl typ det som har hänt mig idag. nu ska jag mysa ner mig under täcket och kolla på en bra film.
tja'rå!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hahaha, Mike Myers...



Hahaha, gick utan att betala...



Roligt! x-D

2011-01-20 @ 22:12:58
URL: http://livingaloud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0