I may be bad but I'm perfectly good at it

okej, det är bara att konstatera: jag suger på att blogga. jag försöker hålla denna lilla blogg vid liv och det går väl sådär. den skulle behöva en rejäl boost. meeeeen, var sak har sin tid och jag fortsätter skylla på att jag håller mig sysselsatt med annat. jag begriper inte riktigt hur jag har lyckats få så mycket att göra. jag åker hemifrån tidigt och kommer hem sent. när jag inte jobbar gör jag nåt annat, men jag vet inte vad(?). ingen dag är den andra lik. jag antar att jag har fått min beskärda del av att bara sitta hemma och dröna, det gjorde jag ju ett antal år innan jag fick mitt nuvarande jobb. okej, nu ska jag inte låta som ett totalt misslyckande, jag har faktiskt jobbat innan också men inte alls så som jag gör nu. pendlingen från och till jobbet tar också upp en hel del tid som man kanske hellre skulle spendera på annat och andra, men vad gör man? a girl's gotta make a livin'. 

vad har hänt sen sist då? den frågan ställer jag varje gång jag bloggar och måste varje gång tänka efter ordentligt på svaret för jag kommer inte ihåg när jag bloggade sist och om det har hänt nåt som är värt att nämna. jag lär mig mer och mer vad det innebär att leva i nuet, det är svårt att fokusera annars. jag blir tokig när jag tänker tillbaka på saker, ångrar vad jag har gjort och funderar på vad jag kunde ha gjort bättre. fuck that! samma sak är det när jag tänker framåt. karriärsmässigt så har jag inte den blekaste...än. jag vill inte ha barn...än...på ett bra tag. det enda jag kan komma på är att jag vill resa och ha roligt och passa på att vara ung. för det är jag ju, även om det börjar kännas lite stressigt när det gäller att skaffa familj och hela den biten. men ändå, 24 är ingen ålder. bara för att alla i min omgivning poppar ungar som ett gäng kaniner, betyder det att jag måste tänka i dom banorna? nääh fan, kidsen får fan vänta... 

nuet var det. ikväll är det faktiskt en spontanis som står på schemat. såna gillar vi ju, ey? Martina och två kompisar till henne hade köpt förbiljetter till Rebecca & Fiona som ska spela på Filial ikväll. hon frågade om Annis och jag ville hänga på och det visade sig att vi ville det. tyvärr så är biljetterna slutsålda och nej, jag och Annis har inga. tur i oturen att man har kontakter genom sina underbara ♥ vänner som såg till att få oss uppskrivna på gästlistan. :) sååå, nu är tanken att jag ska fixa i ordning mig och hitta nåt att ha på mig. jag tänkte att det brukar kunna dra ut på tiden så det är lika bra att börja nu. 

så vi hörs av, på obestämd tid dock. ;)
tja'rå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0