the beat is my remedy

jag pissar på min läkare just nu. okej, kanske lite brutalt sagt, men det är inte långt ifrån sanningen. jag har haft ont i halsen i två veckor nu. normalt sätt har jag aldrig ont i halsen i mer än 3 dagar så länge det inte är något som måste behandlas medicinskt. jag ringde läkarn idag då jag vaknade imorse och inte kunde svälja, därav heller inte äta. jag fick tid kl.13 idag. dom gjorde en odling men kom fram till att "det är ingenting". vadå ingenting!? varför har jag då ont!? i vilket fall som helst så sa läkarn åt mig att det inte fanns något han kunde skriva ut och att det enda jag kan göra är att vänta tills det går över. vad får honom att tro att det ska gå över? det har ju inte gjort det än, och det har gått två veckor. hur som, jag får alltså inte dansa förrän det här är över och god knows when that's gonna happen! jag blir tokig, jag vill dansaaa.

jag har i alla fall betalt kursavgifterna idag. smart som jag var så hade jag inte tänkt på att dom två disco-lektionerna jag ska gå räknas som två kurser vardera eftersom passen är 2h långa. detta innebär alltså att jag nu ska gå fem kurser istället för tre, så istället för 2000kr så blev jag nu 3000kr fattigare. but that's cool, it's all worth it! jag tränade faktiskt i måndags. kanske inte någon brilliant idé, men jag behövde det verkligen. hur sjuk jag än är så mår jag så mycket bättre av att dansa. även om det gick bajs. första lektionen på terminen går alltid illa, men fr o m nästa vecka (om jag är frisk) så kan det bara gå bättre och bättre. när jag stretchade i måndags så chockerade jag mig själv. hel-ve-te vad vig jag var! jag var verkligen överrörlig. jag har alltid varit vig men i måndags var det sjukt, jag kunde tamejfan böja mig hur som helst. jag gillar't. hoppas bara inte att jag jinxar mig själv genom att säga det.

imorn är det tillbaks till jobbet. känns inte så jävla bra att jag missade en dag pga något som doktorn anser vara "ingenting". men jag ångrar ändå inte att jag kollade upp det i fall det skulle ha varit något som behövt behandlas. 

nu känner jag att jag bör runda av och fokusera på något annat. checka bilderna från helgens tvådagars på foto-bloggen.

signar ut! 
xoxo, Alex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0