if and when

det har spekulerats fram och tillbaka på vad det kan vara som orsakat detta, och det spekuleras fortfarande. alla läkare har olika teorier och vi har inte fått ett enda konkret svar hittills. det lär nog vara flera bidragande orsaker, men idag fick vi i alla fall bekräftat att det är bakterier i blodet och att det troligen är tal om en blodförgiftning, som den första läkaren nere på akuten misstänkte.
igår togs beslutet och dom satte in paliativ vård. det är alltså inte längre en fråga om "om det händer" utan "när det händer". andningsuppehållen ligger nu på varje halvminut och dom varar minst 10 sekunder. jag har varit där i ca 5 timmar idag, och nu har mamma bestämt att om något händer ikväll eller i natt så åker hon dit själv tillsammans med Bea för jag måste till jobbet imorn. dom kommer dock ringa mig såfort det blir någon förändring vilket känns skönt. 
jag har sovit max 4 timmar sammanlagt dom senaste 48 timmarna så frågan är hur bra skick jag kommer vara i med tanke på min sömnbrist. sen är man ju minst sagt tankespridd också. jag kan inte mer än att göra mitt bästa. 
 
nu ska jag försöka få lite i magen, även om mat är det absolut sista jag tänker på just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0