I wanna know your name

god kväll folket! 

helt okej helg, ey? jag tycker't. jag har fått träffa tre av dom bästa människorna som finns. det finns ju fler, don't get me wrong, men dessa tre gör mig hel. dom är "hemma" för mig. vi har hållit ihop så många år nu att jag har tappat räkningen. gemenskap, minnen, känslor, allt har vi ihop. bara kärlek till er, ni vet hur speciella ni är!
idag har jag varit hos farmor och farfar. jag tror inte jag har sagt det förut så lika bra att säga't nu: jag har världens bästa farmor och farfar. det gör ont när jag tänker på hur det skulle vara utan dom. dom gör allt för mig. idag fick jag en julgran av dom, eftersom jag inte har råd med en själv och dom tycker, precis som jag, att jul är inte jul utan en julgran. glad är jag att jag har dom, imorn ska jag till dom och äta mat. farfar är snäll och hämtar mig när jag lämnat in bilen för att få framrutan bytt.

på tal om bilen, kanske inte har berättat vilken helfestlig jävla månad detta är. först, för flera veckor sen, märkte jag att glaset på ena dimljuset var kaputt så jag åkte in till Renault för att kolla läget, kostnaden att byta osv. hela lyktan måste ju bytas, som jag redan visste, men så säger killen "...och så säljs ju dom där rackarna bara i 2-pack också". precis som om det kom som en överraskning för honom? 4238:- skulle det i alla fall gå på att byta den där jäveln. sen så var jag ju och tvättade bilen i en sån där gör-det-själv-hall som jag nämnde för nån vecka sen. efter att vi hade tvättat bilen upptäckte vi en spricka i framrutan. självklart var ju sprickan så pass så lång så den inte skulle gå att laga sådär som man ser på tv där dom sätter på en sugplopp och sprutar in sånt där medel. nej, hela rutan måste bytas ut. 2550:-, boom boom POW! god jävla jul. så det är vad jag kommer spendera mina slantar på i jul. familjen, jag kommer sticka raggsockor till er så ni behöver inte vara oroliga över att bli julklappslösa.

nog av negativitet nu då.
har officiellt joinat stationär-klubben. hej hej! måste säga att det är rätt okej ändå. bortsett från att den står där den står så fungerar den prima. så grymt mycket snabbare och för att inte tala om rymligare. nu kan jag ha kvar alla filmer som jag hade tänkt ta bort bara för att laptopen inte pallade trycket. det var laptopen det, det här är rediga grejer. dock blir jag nog inte bli så långvarig i klubben ändå, det lär nog införskaffas en ny lap inom en ganska snar framtid.

nu är min lägenhet julpyntad och har mysfaktor 5000+, som utlovat. übertrevligt har jag det! det enda som saknas är sällskap, men man kan ju inte få allt här i världen.

btw, innan jag avslutar så vill jag passa på att gratulera Rebecka som andra året i rad kammade hem titeln som Svensk Mästarinna i street. förra året var det junior-mästare, i år tog hon hem högsta klassen 16+. fuckin' AWESOME! street-SM gick av stapeln nu i helgen i Söderhamn och som alltid så rockade Let's Move dansgolvet.

dag för mig att dra.
tja'rå!

Kommentarer
Postat av: Weronica

2010-11-29 @ 08:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0