orders from the big boss

hejsan hoppsan!

jag har fått strikta order från min bästa vän, Anna-Karin, om att blogga. hon sa till mig för typ fyra dagar sen eller något sånt, och jag har inte fått arslet ur vagnen förrän nu. nåja, bättre sent än aldrig, ey?

jag har haft en toppenvecka, med mycket sol och många underbara människor. i torsdags blev det take-out med Annis. vi satte oss i hamn-parken, lapade sol och åt smarrig kebab. sen matade vi änderna och dom andra små pippilipperna. vi tror att det kan ha varit gråsparvar, men vi är ju inga fågelskådare direkt så det hade ju lika gärna kunnat vara någonting annat. det är lite nörd-varning på oss två, för så fort vi kommer in på en diskussion om någonting och ingen av oss är säkra på vad som är rätt så bara måste vi ta reda på det. och vad kommer fram då om inte iPhonen? det är ju en självklarhet, det är ju som en hel värld i ens hand och man får alltid det svaret man söker. i det här fallet gällande småfåglarna så kollade vi dock inte upp svaret.
i fredags så blev det en spontan after-work med Annis och Martina. det blev en lugn kväll men en mycket trevlig sådan!




natten till lördag blev en lustig historia. ca 03:30 fick jag ett samtal från Wansu som satt ensam på Fristadstorget och väntade på bussen som skulle avgå kl.07:20(?) och han ville ha någon kul att prata med. han sa att han inte skulle störa så jag fick sova vidare, men efter att ha pratat med honom i ca 5 minuter så var jag klarvaken. jag ringde upp honom och sa att jag kunde tänka mig en promenad en sisådär fyra på morgonen. så jag slängde på mig kläderna och började promenera och mötte en aningen berusad Wansu vid tågstationen. vi knallade en bit, tog en paus på S:t Eskils skolgård och pratade minnen. när klockan var runt sex på morgonen så tyckte han att vi skulle äta frulle på Donken, så vi började knalla ner mot centrum. när vi kom fram så visade det sig dock vara stängt ännu och inte skulle öppna förrän kl.08:00. då bestämde vi oss att vi skulle ta bilen och åka till Donken på västerleden istället. sagt och gjort och väl där så började Wansu nyktra till och vi pratade om allt mellan himmel och jord. han är den enda killen som jag har haft ett tidigare förhållande med och som jag kan prata med om precis vad som helst! det är kul. runt klockan nio så började både han och jag känna oss en aning trötta så vi åkte hem och sov. Wansu hade då varit vaken i ca 27 timmar, så jag förstod att han däckade så fort han landade på sängen. det var det natten/morgonen.

lördagen bestod av grillning med Annis, Martina och Werre. dessvärre kunde vi inte sitta på min bakgård som planerat då alkoholisterna i fastigheten hade ockuperat utemöblerna och satt och babblade som om dom trodde att vi brydde oss det minsta. jag kan för övrigt meddela att vi inte gjorde det. vi blev bara irriterade av deras åsikter om hur vi skulle lägga upp kolen, hälla på tändvätskan osv. jag och Annis ansvarade för grillandet medan Martina och Werre höll till i köket och förberedde sallad och andra tillbehör. vi svepte varsin Smirnoff, tog maten av grillen och gick in. därefter försvann vi in i dimman. natten avslutades på ett ytterst njutbart sätt och idag har jag mått som jag förtjänar.




nu börjar det bli sådär förbannat långt som jag inte gillar men som jag ändå lyckas få till så ofta. dags för mig att runda av. om någon undrar så kör jag till K-holm imorn där farmor ska läggas in för operation. vi får se när jag skriver igen!

signar ut.
xoxo, Alex.

Kommentarer
Postat av: Weronica

Tack för senast! <3

2010-05-25 @ 09:29:55
URL: http://werre.se
Postat av: the owner

tack själv! :D

2010-05-25 @ 11:13:26
Postat av: Anna-Karin

Hahaha! Kul bilder. :-D

2010-05-26 @ 16:12:21
URL: http://livingaloud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0