vinden vände illa kvickt

det är lustigt ändå, hur allting kan gå från bra till dåligt och tvärt om på bara några få sekunder. dagen började bra med jobb. lite halvtaskigt väder men det gjorde ju inte så mycket när man ändå satt i en bil farandes mellan jobbstationerna. efter jobbet ändrades humöret totalt.
jag hade bestämt mig för att jag skulle tvätta bilen vilket verkligen behövdes, så jag åkte och plockade upp Martin och drog sedan vidare till Rusta. jag saknade nämligen en tvättsvamp så vi åkte dit och införskaffade en sådan och sen åkte vi ut till min farmor och farfar. anledningen till att jag valde att tvätta bilen hos dom är för att dom har en högtryckstvätt. smidigt värre, allting gick bra och den blev strålande ren och fin! men sen på vägen hem där ifrån så blev både jag och Martin jättedeppiga. ingen av oss vet varför. 
när jag sen kom hem och skulle betala räkningarna och insåg att jag inte hade fått ens hälften av det jag ska få från försäkringskassan så blev jag inte direkt på bättre humör. som grädden på moset så sms:ade även Lisa från dansskolan och meddelade att lönen skulle bli försenad. allt bra på en gång, hallelulja!
så nu har jag fått ringa runt och styra upp det ena och det andra. hyran är avklarad, vilket är den största kostnaden, men sen har jag andra räkningar som jag inte kan betala än. jag lyckades få mobilräkningen uppskjuten en vecka tills lönen kommer in, och det var ju tur. och framför allt snällt av 3. men resten då, jag blir fan tokig! en sak om det är jag själv som har klantat mig, men det är fan inte okej att någon annans misstag ska resultera i att jag inte kan betala räkningarna. jag blir så förbannad så jag vet inte var jag ska ta vägen. och självklart så måste ju allt skita sig en och samma månad. det kan inte vara en summa ena månaden och en summa den andra. nej, allt ska skita sig på en och samma gång så att man ska behöva trolla med knäna för att få det att gå ihop. jag är glad över att det inte är jag som har tabbat mig, men det är ju inte till någon större tröst ändå om det inte går att göra något åt problemet. jag ska bara sitta nöjd och vänta tills pengarna kommer in, när nu det blir. det är det ingen jävel som vet. ja, ibland är livet helt förbannat kul! 

nåja, om jag ska övergå från min bitterhet till något mer trevligt så är jag nu ledig i två dagar. det har bokats in en reunion om några veckor som jag ser VÄLDIGT mycket fram emot! på initiativ från Micha. bra jobbat, det tackar vi för! det ska bli grymt jävla roligt att träffa alla igen. sen så har vi ju en Göteborgs-resa och en konsert att se fram emot också, inom en ganska snar framtid. så någonting har jag allt att se fram emot! :) 

nu ska jag leverera campingstolar till mor. när det är klart så ska jag ta itu med pappersarbetet som jag har skjutit upp i... tja, sisådär 1 år. :P bättre sent än aldrig har jag hört. ha det för jävla bra nu! ses snart igen. 

signar ut. 
xoxo, Alex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0