en finfin dag

det verkar aldrig bli som jag tänkt mig när det gäller mitt bloggande. varje dag tänker jag att jag ska blogga, men så kommer alltid någonting viktigare i vägen. när jag sen ger mig på att blogga så har jag samlat på mig så mycket händelser att jag omöjligt kan skriva om allt. så nu sitter jag här och ska försöka summera helgen och dagarna som varit.

om jag ska börja med helgen så var det ju Balsta-festivalen. inget märkvärdigt direkt, men mina kusiners band spelade och jag hade lovat att vara där och kolla. först var det Simons band, Derogatory, som intog scenen. efter dom så var det Martins band, The Masses. jag kan för övrigt meddela att dom ska spela på Hultsfred i år, och det är ju verkligen skitstort för dom! är verkligen glad för deras skull. jag hade gärna varit där och hejat på dom, men jag har ju andra planer den här sommaren. sen är ju inte death metal riktigt min grej, men det är kul att se hur dom äger på scenen. sån jävla scen-närvaro så det är sjukt. på tal om festivalen så hade dom ju den där fritt fall-grejen där också. Priffe viftade med 100-lappen i ansiktet på mig och utmanade mig att hoppa. han skulle såklart betala. så vi hoppade båda två. tråkigt nog var inte mor min smart nog att tänka tanken att hon kanske skulle filma, så hon tog två kort med sin hightech mobilkamera och tänkte inte mer på det. ingen vidare kvalitét på bilderna.





det är svårt att beskriva känslan av när man stod där uppe på 50 meters höjd. när dom sen kopplade loss selen och jag föll fritt fall 33 meter ner utan någon livlina så tror jag faktiskt att jag dog i nån sekund. eller åtminstonde fick jag en mindre infarkt. sen var det bara att hissa ner nätet dom ca 20 meterna det var ner till marken. då kände man sig rätt så nöjd med sig själv. det var den adrenalinkicken det. nu återstår det att se om det är bungy eller fallskärm som blir nästa kick. jag får ta mig en funderare på det.

i måndags blev det spontan-kebab med Martina och Weronica i det fina vädret. sen blev det sleepover för mig och Werre. vi somnade säkert båda två innan vi ens hunnit nudda madrassen. jag kände mig inget trött, men inte fan behövdes det nån ansträning för att somna. stone dead var ordet.

igår diskade jag allt jag hade i köksskåpen. bland annat vinglasen. det är första gången jag har lyckats få ett vinglas att explodera i min hand. trodde inte att dom var så känsliga, för jag höll inte speciellt hårt. men det räckte, för jag skar upp ett jävla djupt jack i tummen och kan pga det inte sms:a med båda händerna. det är sjukt synd om mig. jag är sms-invalid.

idag har jag varit på stan med Elin, vi fikade och hade det bra i värmen. sen blev det lite shopping också. jag köpte en jättesöt jeansklänning + att jag äntligen hittade den där blazern som jag har letat efter i evigheter. lite fattigare och lite gladare så åkte vi till dansskolan och häckade lite. nu ligger jag i soffan och kollar på Drömkåken. sen blir det How I Met Your Mother. måste ju få min dagliga dos så jag slipper abstinens-problemen.



här ser ni i alla fall toppen av klänningen. får försöka ta en bättre bild vid tillfälle.

imorn ska jag njuta. förhoppningsvis är det lika fint väder imorn som det har varit idag, så då blir det nog lite schtek på bakgården. eller skulle jag kanske ta och höra med min bästis vad hon har för sig? ;) då lär det nog bli nån park. vi är så park-kåta.

signar ut!
xoxo, Alex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0