rivstart på dagen

minst sagt!
jag var uppe och kissade klockan fyra imorse som jag gör nästan varje morgon, så det var väl inga konstigheter. när jag sen gick och la mig igen så var det bara att konstatera att det var 2 timmar och 50 minuter kvar till alarmet skulle ringa, så jag somnade om. och så vaknade jag igen. och så somnade jag om. och sen då? ja, då vaknade jag igen. hela tiden tänkte jag: "vafan, ska inte klockan ringa snart så jag kan gå upp?" men inte fan var jag smart nog att kolla på klockan. nåja, jag somnade om igen och tänkte inte mer på det. klockan 08:11 ringer mobilen.
Lillemor - "var är du nånstans?"
därefter tog det mig en tiondels sekund innan jag kollade på klockan och konstaterade att jag skulle ha börjat för 11 minuter sen.
jag - "helvete, jag kommer alldeles strax! min klocka ringde aldrig och väckte mig!".
ca 5 minuter och ett ganska stort antal svordomar senare satt jag i bilen påväg till Torshälla. sen kom jag ju på att jag varken hade hunnit äta frukost eller kommit ihåg att ta med lunchlådan. halleluljah! som tur är har jag världens bästa arbetskamrater som inte var arga på mig för att jag inte dök upp utan mer oroliga att någonting skulle ha hänt mig. jag är normalt den som ringer för minsta lilla för att meddela vart jag är och när/var jag kommer dyka upp. så 20 minuter efter jag hade satt mig i bilen så var jag hos första vårdtagaren. då ringer nästa person.
Anne-Marit - "hej! hur är det? vi blev så oroliga! Bea sa att hon inte hade sett din bil på parkeringen som hon brukar och jag sa att du kanske hade parkerat på baksidan. men Bea sa att du alltid parkerar på framsidan och då blev jag mer orolig och testade att ringa på din jobbmobil fyra gånger men jag fick inget svar, så jag var tvungen att ringa dig på din privata telefon för att kolla hur det var!".

haha! så sött på nåt sätt. :P nåja, nu är morgonbestyren avklarade och Anne-Marit gav mig klartecken på att åka till lokalen och äta frukosten som jag missade tidigare. så nu sitter jag här, köpte mig en fralla och lite juice på Coop, och så lite Singoalla-kakor till senare. ;D snart är frukosten också avklarad så det är dags för mig att runda av för att åka på ett städ. efter det är det lunch (som jag inte har nån) och sen ska jag köra matleverans.

dags för mig att dra vidare!
xoxo, Alex.


Kommentarer
Postat av: Annis

Oj, vilken morgon! Men, det verkar ju som att det löste sig till slut och det är ju bra.

2010-07-28 @ 13:14:36
URL: http://livingaloud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0