oh, work work!

första skiftet är avklarat. nu återstår bara en massa dötid fram till kl.19 då det är dags att köra igen. vad bättre att göra under den tiden än att blogga? jag har väl inte så värst mycket att skriva om egentligen, men någonting ska jag nog komma på.

tidigare idag när jag inte visste vad jag skulle hitta på så kom jag ändå på något väldigt vettigt för mig att göra, nämligen att åka och storhandla. så jag drog med Martin ut till Willy's där det handlades in mat i stora lass så vi har så att vi klarar oss ett tag. det är så jobbigt (och dyrt!) att behöva springa och småhandla hela tiden. det var bra gjort av oss tycker jag. inte nog med Willy's, när vi var klara där så åkte vi vidare till ÖB för att inhandla hygienartiklar och sånt. det är bra att handla på ÖB för där är det mycket billigare än i mataffären. jag tror att någon börjar bli gammal som tänker lite sådär vuxet och ekonomisk. ;) jag behövde även köpa disktrasor, disksvampar, glödlampor och annat sånt där tråkigt som man egentligen inte vill lägga pengar på. men man måste ju, tyvärr. jag köpte även keramiklim så nu har jag lagat en av dom fina små skålarna som jag har hemma. jag har haft dom länge, men jag hade visst stoppat undan dom så att dom hade blivit bortglömda. :P men nu har jag tagit fram dom igen. dessvärre så var ju en av fyra skålar trasig, men det fixade jag lätt nu när jag köpte limmet. händiga Helga, det är jag det! :)

nu sitter jag som sagt på jobbet och fördriver tiden. Frida sitter inne i gr.1 och surfar på deras dator, medan jag sitter inne i gr.2. jag låg i soffan i samlingsrummet förut och tänkte blogga på iPhonen men kom fram till att jag inte alls gillar den när det gäller att blogga. inte smidig för fem öre. så nej tack, jag tar hellre en fullt funktionabel stationär dator när den ändå finns till hands.

nej, nu orkar jag faktiskt inte krysta fram mer att skriva om. jag återkommer imorn...kanske. passa på att kolla foto-bloggen, jag laddade upp lite roliga bilder från högstadiet. nostalgi-tripp skulle man kunna kalla det. ha det bra så länge!

signar ut.
xoxo, Alex.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0