Monty - Seglaren

ÄNTLIGEN hittade jag låten som jag letat efter så länge! låten som är med i Scandinavian Photo-reklamen på tv. Monty - Seglaren. en riktigt fin, somrig, skön, helt underbart låt som jag för tillfället har som ensam låt i min spellista. + att jag har den på repeat också, såklart. you know me, när jag fastnar för en låt så spelar jag den tills jag inte tål den längre. och än så länge har jag inte utvecklat nån allergi mot denna. 

nu till ett annat ämne: 
"käre, gode" Gud,
om du nu existerar(som så många hävdar att du faktiskt gör), så hör min bön. ge min mamma ett break! det har tagit henne så lång tid att komma på benen igen efter skiljsmässan, och nu när hon äntligen var på god väg att bli lycklig och få någonting att längta till så bara tar du det ifrån henne? hon hade precis gjort klart med banken för att köpa en koloni-lott ute i Klippiga Bergen den här veckan, och var verkligen eld och lågor över det. vi hade planerat att börja rusta upp den tillsammans nu till hösten och hon hade t o m börjat planera hur hon ville att det skulle se ut. men så idag så träffar hon några gamla arbetskamrater över en lunch och får veta av dem att hennes otrogne ex-make precis har köpt lott där med sitt nya norska slit-och-släng.
kunde inte min mamma bara fått detta!? kunde inte hon bara få vara lycklig? jag vill verkligen veta vad hon har gjort för att förtjäna detta. varför kan du inte straffa dem som verkligen förtjänar det? t ex han som var otrogen mot henne. jag har inte läst bibeln, men jag är ganska så övertygad om att det inte är tillåtet att vänsterprassla enligt din mening. hoppas du har hört min bön, Gud. för när min mamma ringde till mig idag, gråtandes, helt förtvivlad och berättade vad hon hade fått veta så blev jag riktigt förbannad! det är sånt här som skulle kunna få mig att slita honom i stycken om jag såg honom. och med honom så menar jag mammas föredetta. han förtjänar inte ens att bli tilltalad med sitt namn, han är knappt värd ett "han/honom". det här är inte okej, ge fan i min mamma! världens mest snälla, omtänksamma och givmilda människa. det sägs ju att allt händer av en anledning. så berätta, Gud, vad är anledningen till detta? I'm DYING to know. 

nu drar jag. peace out! 
xoxo, Alex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0