hot stuff!

tjenamors! 

varmt är ju bara förnamnet om man talar om gårdagen och förmiddagen idag. igår jobbade jag 14:00-21:30, vilket var näst intill outhärdligt i den här värmen. vid 17:30 igår så var jag hos en av mina vårdtagare och råkade slänga ett öga på termometern och fick en smärre chock då det visade sig vara hela 33,3 grader i skuggan. klockan halv sex på kvällen! farmor och farfar hade haft rekordhöga 40 grader på sin altan igår eftermiddag. ingen svalka där inte. :P idag jobbade jag förmiddagen och det var inte mycket bättre det. lyckligtvis fick jag sluta tidigare. mitt pass var mellan 08:00-11:45 men jag fick sluta redan kl.10:00. då åkte jag hem till farmor och farfar och skördade smultronlandet och fick på så sätt en mycket smarrig frukost. :) 



nu sitter jag och laddar mobilen vars batteri är nästan tomt, så då kan man ju alltid passa på att blogga. så fort den har laddat klart, vilket den nog har gjort vilken sekund som helst, så åker jag iväg till Anna-Karin för att sen åka iväg och bada. fick även en glad överraskning när jag kollade på mitt schema idag och det visar sig att jag är ledig imorn. wohooo! :D nej, nu är det dags att dra. ha en scheißebra dag! 

signat ut. 
xoxo, Alex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0