som ett barn på julafton

jag känner att jag börjar gå tillbaka till barndomen lite. det är massa mysiga filmer på tv ikväll och jag vill se ALLA! det blev till att välja. barnslig som jag är och eftersom jag älskar Jim Carrey så är det kanske inte så konstigt att jag valde "Grinchen - Julen är stulen". jag älskar förövrigt hans bitterhet i filmen, jag kan känna igen mig själv där ibland. men just nu är jag bara glad! 

jag var på gymmet idag. lördag måste innebära extra poäng(?). det är inte många som väljer gymmet framför fest eller soffa en lördagskväll, men jag gjorde't. jag är riktigt stolt över mig själv! dessutom gick det sådär oförskämt bra också vilket gör mig ännu mycket mer taggad. jag lyckades få en stairmaster-buddy dessutom. vi kollade på hockey-matchen mellan Sverige och Finland samtidigt som vi svettades på varsin crosstrainer. lite livat blev det där då jag såklart hejade på Sverige och han är finsk zigenare. tja, det kanske säger sig självt? han höll i alla fall med om att Finland spelade dåligt. han var faktiskt väldigt trevlig. det är alltid skönt att träffa folk som liksom sticker hål på den där bubblan av fördomar som man går och bär på utan att tänka på det. jag har en tendens att dra alla av samma sort över samma kam, det kan jag erkänna. det var skönt att träffa nån som bevisar motsatsen. 

ljusen är tända och mitt tevatten är klart, så nu tar jag min kopp te, min kudde och mitt täcke och bullar upp mig i soffan. 
tja'rå!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Vad spännade att du snackade med en främling på gymmet. Det är inte varje dag det händer. :-)

2010-12-19 @ 17:17:17
URL: http://livingaloud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0