mer jul

ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt, djupare dopp i grytan 
glittrigare glim och grötigare rim och mer Arne Weise i rutan
jag vill ha rymligare säck, segare knäck, fetare fläsk från grisen 
krimsigare krams, längre långdans och raskare räv på isen 

jag var och handlade julskinka idag för jag tänkte att jag skulle överraska mamma. gick sådär. kom hem och fann en identisk del av gris redan liggandes i kylen. mjo, blir att äta ordentligt med julskinka i år. tur att man tränar minst varannan dag. :P

julafton närmar sig. ska jag vara ärlig så längtar jag inte ett dugg efter julklapparna utan bara efter sällskapet. sen att man ska jobba juldagen och annandagen kanske man ser fram emot lite mindre än det andra. jag är i alla fall ledig både innan, under och efter nyår. gissa om jag ska utnyttja det till fullo. x) mwahaha!

nej, nu är det dags för mig att krypa till kojs.
tja'rå!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Har exakt samma schema, så du och jag - bakis på annandagen? ;)

2010-12-21 @ 22:18:54
Postat av: Alex

you know it! ;)

2010-12-22 @ 13:40:58
URL: http://boijeving.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Bra jullåt, det där!

I'm available på judagen. Bara så att du vet. ;-)

Puss!

2010-12-23 @ 12:12:34
URL: http://livingaloud.blogg.se/
Postat av: Alex

ja, jag tänkte faktiskt på dig, Annis! :) du är ju alltid på. dock så övervägde jag nu att stanna hemma eftersom jag ska jobba imorn. vi får ta och festa till det någon annan dag snart!

PUSS.

2010-12-25 @ 17:37:22
URL: http://boijeving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0