don't you just love the taste of blood after a visit at the dentist?

hej och hå!
första tandläkarbesöket idag sen vi bytte från tandläkaren i Malmköping. måste säga att detta var en aning jobbigt. jag har aldrig haft tandläkarskräck, och det har jag visserligen inte nu heller, men inte fan ser jag fram emot nästa besök. näst intill perfekta tänder har man i käften och ändå åker man på att betala 890:- för en rutinundersökning. 4 röntgenbilder, lite peta & kolla läget och så en sköljning. vad fan betalar jag för? vattnet som jag får hälla i mig för att sen spotta ut igen, eller hans totala slakt av mitt tandkött? det har aldrig gjort ont när nån har undersökt mina tänder tidigare, men idag låg jag och grimaserade under hela undersökningen och när jag sköljde munnen efteråt så var det nog mer blod än vatten som kom ut. känns inte helt okej. 

nu när vi har fått klaga en skvätt kan vi ju gå vidare till lite trevligare saker. imorn och onsdag t ex, då är jag ledig. inte alls fy skam! imorn är det stort julbak med älskade farmor & farfar, det ska bli mysigt. onsdag har jag inte planerat in ännu, men det är ju å andra sidan inget måste heller. man kan ju bara passa på att njuta av ledigheten. torsdag-fredag jobbar jag som vanligt och på fredag kväll så smäller det ju som alla säkert vet redan. ska bli grymt skoj, var länge sen jag festade nu! har t o m kirrat fyllechaffis, och det är inte jag själv den här gången. ;) 

höll nästan på att glömma helgen som varit! awesome, vad annars? förutom att man gick och drog på sig skyhög feber och hosta efter första genrepet och inte kunde delta på det andra så har det ändå varit jättekul. man är omgiven av dom bästa människorna på jorden så det kan inte bli annat än bra. alla var jätteduktiga, som alltid, och föreställningen blev väldigt lyckad. jag saknar redan alla underbara dansmänniskor och fattar inte riktigt hur man ska klara sig utan dom i 7 långa veckor tills nästa termin startar. förhoppningsvis kommer man kunna träffa dom även fast det är lov. dansen finns ju alltid där, även om dansskolan är stängd. 

nu har jag en mission: att försöka lokalisera min gamla bankdosa. det har nämligen droppat in en summa pengar på mitt gamla konto som jag gärna skulle vilja överföra till mitt nya konto innan det gamla stängs ner. hittills har jag inte haft nån framgång. jag bara undrar; var fan kan den ha tagit vägen? puts väck. inte att föredra. 

better get to it then...
tja'rå!

Kommentarer
Postat av: Werre

Psst, kolla under granen ;)

2010-12-06 @ 14:52:09
Postat av: Anna-Karin

Usch och fy för tandläkarbesök! Men det är bra att dom finns. Vad mysigt med julbak. :-)

2010-12-07 @ 11:37:16
URL: http://livingaloud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0