dag 1 - om mig

Alexandra Beatrice Margareta Boijeving föddes den 26:e oktober 1987 på Mälarsjukhuset i Eskilstuna. 

hon började gå och prata sjukligt tidigt i livet vilket säkert förklarar en hel del. hon visade sig ganska snabbt vara ett äkta wildchild; snabb som en vässla, dryg som diskmedel och inte rädd för nästan någonting så testade hon allt och alla i sin omgivning. med åren blev hon aningen mer dämpad, en gnutta mer försiktig och kanske vände kappan efter vinden lite mer än nödvändigt, men har ändå varit accepterad och alltid haft gott om vänner. kanske tack vare sin glada, knasiga personlighet. clownen i alla sammanhang, "the life of the party", vilket hon säkert har att tacka för alla underbara vänner hon håller hårt vid än idag. 

hon har gått från att vara ett galet barn till dämpad tonåring, okapabel till att ta egna beslut och stå för vad hon tycker, till att slutligen vara ung vuxen, fullt kapabel till att ta egna beslut men ändå massor att lära.
hon har växt upp nu och hunnit bli hela 23 år gammal. med eget boende på Östermalm, ett körkort och ett fast jobb som kommunikatör och support hos Tele2 är hon en glad tjej i sina bästa år(hittills). med betydligt mer skinn på näsan och inte längre rädd för att säga vad hon tycker så är hon än idag beroende av sitt sociala umgänge och värderar vänskap och kärlek högst av allt på sin lista. jag tror att innerst inne, trots alla brister och flagor precis som alla andra människor, så är hon en väldigt bra tjej ändå. och jag tror att hennes vänner och bekanta håller med.

för att summera denna berg-och-dal-baneliknande resa så skulle man kunna säga att det är vänskap som definierar denna tjej. utan sina vänners stöd, förståelse och kärlek skulle hon vara grå, tråkig och instabil. men istället är hon den färgglada, galna, sköna tjej som hennes vänner har kommit att kalla Alex.


Kommentarer
Postat av: Werre

Kul läsning :D Skutteliskuttskutt!

2010-12-08 @ 15:43:03
Postat av: Annis

Alex - en färgklick i den gråa vardagen. ;-) Jag håller med om att du vuxit. Och jag älskar dig som en av mina allra bästa vänner.

2010-12-08 @ 17:11:27
URL: http://livingaloud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0