vilse i pannkakan

kanske inte så mycket i pannkakan som i skogen. 

jag var ute och fotade idag. jag skulle åka till Hedlandet, vårat fiskeställe vi hade när vi var små. jag hade sagt innan jag åkte att jag skulle åka vilse och det höll jag. och det är inte första gången heller. jag fattar inte varför jag aldrig lär mig vägen! jag åkte aaalldeles för långt. ca 2 mil för långt, rakt ut i skogen. jag tänkte att allt ser ju typ likadant ut på landet så jag fortsatte, även fast jag var rätt övertygad om att jag var vilse. jag fortsatte ända till jag mötte en långtradare laddad med timmer och blev tvungen att backa en halv kilometer till närmaste mötesplats. långtradarchaffisen var i alla fall road. det måste ha sett rätt kul ut, en liten röd Clio jagad av en timmertradare på en 2 meter bred grusväg mitt ute i ingenstans. speciellt kul då jag backade i typ 20-30km/h. ja, jag var stressad! 
när han hade passerat så körde jag vidare. jag insåg dock ganska snabbt när den redan så smala vägen smalnade av ytterligare att det inte skulle leda nånvart. så jag vände och åkte tillbaka 2 mil och testade den allra första avfarten som jag hade passerat då jag var övertygad att det var fel väg. det var det inte, det var rätt väg. från att jag hade svängt in där så var jag framme på fiskestället inom loppet av en minut. kul resa. fick lite fina bilder i alla fall, även om det inte riktigt kändes värt mödan. jag ska försöka komma ihåg att det ÄR första avfarten som är rätt till nästa gång jag får för mig att åka ut på äventyr.

nu sitter jag i min soffa och har precis ätit middag. det börjar bli mörkt och jag ska nog ge mig ut och fota i natten då det inte blev av igår. kan meddela att när det kommer till skogen så är jag inte modig, så vi får se vart jag åker. har några ställen som jag tror kan bli bra. kommer dock skita knäck i spiral om nåt dyker upp i mörkret. 

imorn ska jag till banken. jag ska byta bank. vuxenpoäng - check! 

signar ut.
xoxo, Alex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0