som ett brev på posten...?

livet är ju allt bra lustigt ibland.

precis innan jag skulle till att ringa bemanningsenheten idag så ringde någon från ett okänt mobilnummer. först tänkte jag inte svara eftersom jag inte kände igen numret. "det är säkert någon försäljare..." tänkte jag först. "...men kanske inte ändå.". tur var det att jag svarade. jag har tydligen fått jobbet i Kungsör som jag sökte i vintras. :\ jag trodde aldrig att dom skulle höra av sig med tanke på att jag sköt upp det över sommaren när jag fick jobb på dansskolan och i vården. i våras när dom ringde så sa jag att dom kunde höra av sig igen till hösten för att kolla om jag fortfarande var intresserad. inte fan trodde jag att dom faktiskt skulle ringa tillbaka med tanke på att jag sköt upp utbildningen och allting. dom har väl fler sökande som är villiga att börja omgående och som inte skjuter upp det? dom måste vara desperata. hur som haver, riktigt otippat var det. om jag fortfarande vill ha jobbet så är det introduktion om två veckor. jag har fortfarande rätt att tacka nej efter att jag har varit där på presentation. det skulle tydligen bli på torsdag nästa vecka. det känns ju inte riktigt som att jag har råd att tacka nej. det skulle vara om jag hittade nåt annat tills dess, men på två veckor? nja, tror jag kör på det här och ser hur det går. det är trots allt en fast tjänst och det kommer jag aldrig få i vården så länge jag bara har reell kompetens. dessutom finns inte möjligheten till att plugga till usk på Komvux längre, det har dom tagit bort. så om jag får för mig att göra det nu så måste jag först plugga upp dom betygen som saknas till min högskolebehörighet, sen får jag plugga vidare på distans. min motivation till att börja plugga har inte dykt upp än så jag ger Kungsör en chans. 

det var typ det jag hade att säga. nu funderar jag på om jag ska slänga på en mysig film. nån Disney kanske? Svärdet i stenen sitter ju aldrig fel. "häng & dra!", cracks me up every time! ;) fast å andra sidan är Bernard & Bianca inte långt efter. 

nu är det den där efterblivna tjejen i ByggMax-reklamen igen. jag har inte tänkt på det innan men hon är ju fan skitirriterande! jag kan dock inte hjälpa att asgarva till den heller. hon är ju BARA sepe! hur fan har hon lyckats bygga någonting!? pffh... 

signar ut! 
xoxo, Alex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0