sanering någon?

jag fick för mig att jag skulle kolla avloppsbrunnen i min lägenhet igår, vilket jag nyligen fick veta att man har skyldighet att göra som hyresgäst och som jag inte har gjort sen jag flyttade in. det är snart tre år sen och på senaste tiden har det blivit mer och mer vatten på golvet när jag duschar. för er som inte vet så har jag badkar och det är svårt att se där under. var en trevlig historia jag hittade där under? svar: NEJ.
det var totalt igenkloggat. ca 70% hår (från mig), 20% hårfärg från den gången jag färgade håret på Johan (hösten -09) och 10% annat tjaffs som jag inte ens vill fördjupa mig i vad det kan tänkas vara. jag påbörjade arbetet igår men insåg ganska snabbt att jag inte skulle bli klar förrän efter midnatt, så det blir för mig att ta tag i skiten idag efter jobbet istället, innan tjejerna kommer över vilket skulle bli mellan 17 och 18. jag ska låna ansiktsmask av farfar idag. jag märkte nämligen igår att det var någonting där under som jag inte tålde. troligtvis hårfärgen eller mögel av något slag. det började sticka i ögonen och irritera i halsen, så jag tar inga risker. jag har fått upp all skit ur avloppet, det återstår bara att skrubba rent under badkaret. jag skulle ta före- och efterbilder på det för att ha som en påminnelse om att kolla avloppet lite oftare, men jag känner att det är bäst att jag låter bli. det är verkligen ingen mysig historia. den kan få även den tåligaste personen att bli kräkmagad. knappt så att jag klarar av det, men jag måste ju. jag vill inte ringa efter någon och be dom rensa upp skiten heller, det skulle bara kännas pinsamt. möjligen efter att jag har gjort rent lite och det fortfarande inte rinner ner som det ska, men det verkar som att det rinner på rätt bra redan nu. förhoppningsvis ska det funka som det bör i fortsättningen.

för övrigt då? jag jobbar på som vanligt, får ihop till brödfödan, gymmar varannan dag om kroppen tillåter. annars är det väl inget stort som har hänt, mig veterligt. lever livet som jag bör kan man väl säga, och mår helt okej gör jag också. det var väl det, typ. nu ska jag avsluta här och fixa lite pappersarbete innan jag slutar.

signar ut!
xoxo, Alex.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0