photo-opportunity

good day people!

...and a good day it has been.

jag har träningsvärk, konstigt nog. man kan ju undra vart den kommer ifrån med tanke på att jag inte har tränat sen i lördags? min kropp är fan inte normal, träningsvärken kommer och går som den vill verkar det som. :P

vädret vi fick idag var ju lite otippat. det var länge sen det var så fint som idag. inte ett moln på himlen, i alla fall inte på förmiddagen. men solen höll i sig hela dagen, helt underbart! jag kunde bara inte sitta inne. först åkte jag iväg en sväng med mamma och morbror. två anhöriga till morbror gick bort för ett tag sen så han ville ha hjälp att bli av med lite prylar från deras lägenhet som ingen annan ville ha. både jag och mamma hittade fina grejer, men mest jag eftersom mamma redan har så mycket. jag hittade en finservis av dyrt porslin som jag tänkte kan vara bra att ha när man bjuder hem gamlingar på fika. det händer ju ibland. :P då kan man ju inte duka fram nåt billigt Ikea-tjaffs, nejnej. jag fick även med mig en hel uppsättning snygga bestick och massa andra köksverktyg. helt gratis och helt sjukt. man kunde ändå inte hjälpa att känna sig lite dum när man gick där och plockade. 

på eftermiddagen drog jag ut och fotade. det mår jag alltid så bra av och med det underbara vädret så var det ju perfekt. fotona hittar ni på foto-bloggen. det blev mest landskapsbilder som vanligt, jag verkar ha en tendens att fota sånt. sen har jag tänkt att dra ut om ett tag igen och ta massa bilder nu när det är mörkt. det har jag inte gjort förut, så det är mest för att se om min kamera är duglig till det. hur fan ser man vad man fotar då? :\ det lär jag märka. 

måste säga att första avsnittet av nya Fångarna på Fortet var riktigt underhållande. jag skrattade som en idiot när gladiator-Elektra skulle in bland ormarna och leta koder och dom sa åt henne att "vara snäll mot ormarna". hon var mer artig än snäll, för varje gång hon lyfte på en orm så sa hon "hejhej!". det tyckte jag var skitkul! 

nej, nu ska jag luta mig tillbaks och kolla på Time-out. 
signar ut! 
xoxo, Alex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0