perfektion?

jag är verkligen hur lycklig som helst! galen, sinnessjuk lycka. den här dagen måste ha varit det närmaste perfektion man kan komma. JAG HAR FÅTT FAST JOBB! det kan vara den bästa känslan jag någonsin har haft. ingen mer oro för om man ska ha råd att betala hyra och räkningar. ingen mer ångest över hur man ska överleva till nästa utbetalning. bara att ha tillräckligt med pengar för att kunna spara, att ha en buffert och något att se fram emot. det är sån glädje för mig! nu kommer jag kunna spara till en resa. min allra första och alldeles egen-betalda resa. sen kan jag shoppa om jag vill. jag kan unna mig något. 
jag tror ni fattar hur lycklig jag är. detta kanske inte är något märkvärdigt för er som har haft turen att ha fast jobb, men det här är mitt livs första fasta jobb och det går inte att beskriva vilken enorm tyngd som just har lättat från mitt bröst. jag har tre ställen som jag alltid har sagt att jag ska uppleva innan jag dör; Fiji, New York och Los Angeles. listan med platser växer dock varje dag, men jag är ung och jag kommer att hinna. 

imorn blir också en bra dag då dunderlönen Orvar glider in på mitt konto. efter allt slit denna sommar så kan jag äntligen unna mig någonting och jag vet exakt vad det kommer bli: ett gym-kort och ett par skor. man kan aldrig ha för mycket skor. ;) dagen kommer bli jätteskoj, för den kommer tillbringas med Fia. vart vi väljer att åka och vad vi hittar på får vi se då. på kvällen är det kräftskiva i Bergströmmingarnas Oskarsberg. tredje gången gillt, det känns bra. att ha käkat kräftor tre gånger under kräftsäsongen är precis lagom. inte för mycket så man tröttnar och inte för lite så man får abstinens till jul. :P 

det ska bli extra kul att komma in på Arbetsförmedlingen imorn med beskedet att man har fått fast jobb. och jag gjorde det helt utan deras hjälp, som alltid. in your face, fuckers! (Ams alltså, inte ni som läser)


nu börjar Da Vinci-koden lida mot sitt slut. ska kolla klart den sista halvtimman, sen är det dags att sova. 

signar ut! 
xoxo, Alex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0