ont i magen

när jag kollade min mail tidigare idag så fann jag intagningsprovet till mitt nya jobb i inkorgen. det riktigt knöt sig i magen på mig och jag blev skitnervös. dels för att jag tvivlade på mina kunskaper, det var trots allt fyra år sedan jag satt i en skolbänk senast. men också för att det kom som en chock med tanke på att ingen hade nämnt ett ord om något intagningsprov. jag pratade med tjejen på rekryteringsavdelningen senast idag och i förra veckan också, och det enda hon sa var: "du har genomgått rekryterings-fasen och blivit godkänd. nu skickar vi dig till företaget för presentation.". denna presentation ska jag på imorn kl.09:00. 
hur som helst, jag satte mig ner och tog mig igenom intagningsprovet. det kändes som att det gick riktigt bra på samtliga delar. matten kändes lite sisådär då huvudräkning inte är min starka sida, men det ska nog gå bra ändå. dessutom skrev dom att det var tillåtet att använda miniräknare, och tur var väl det för det var ju inga små tal dom kastade på en. det återstår att se vad dom har kommit fram till gällande min kompetens. 

nu sitter jag och kollar på Fångarna på Fortet. brings me back! :) minns det som igår när vi bodde på Köpmangatan i våran stora, gamla lägenhet. vi kollade alltid på Fångarna på Fortet, grillade korv i kakelugnen och spelade Bingo-Lotto. good times. då var man ung och care-free. det var tider det! 

nu ska jag diska och sen sova. tidig dag imorn! 

signar ut. 
xoxo, Alex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0