hjärtligt tack!

jag vill tacka så mycket för alla fina kommentarer jag har fått! jättekul att få sån positiv respons och att så många tyckte att det blev fint! :)

jag kom precis hem ifrån jobbet. Lisa sms:ade mig imorse och sa att hon hade glömt meddela mig att en skolklass skulle komma kl.13. "aamen kul!" tänkte jag, att jag fick veta det i lagom tid att anpassa mig. tyvärr så hann jag  ju inte städa klart helt innan ungdomarna vällde in, och självklart så ockuperade dom bara den delen som jag inte hade hunnit städa än, nämligen toaletterna och omklädningsrummen. så jag packade ihop mina grejer, satte mig i bilen och åkte. blir alltid lite smått irriterad när jag inte hinner klart pga att nån har meddelat mig nåt för sent så jag inte hinner anpassa arbetstiden efter hur dagen ser ut. jag hatar att lämna dansskolan och veta att jag inte gjorde allt som jag skulle. omklädningsrummen hade som tur var inte blivit nersmutsade nånting sen igår. allt annat hann jag med. but still, kan inte hjälpa att bli irriterad över att jag ska bli drabbad i andras brist på framförhållning. det är en sak om jag själv klantar till det, då får jag skylla mig själv. och om nån annan blir drabbad så ber jag om ursäkt. när man vet att man har gjort fel så kan man åtminstonde be om ursäkt. men i det här fallet blir det bara ett "oj, jag glömde..." och inget mer. och mesig som jag är så ställer jag upp på det och säger att det är lugnt, när det egentligen stör mig massor. antar att jag är rädd för att göra dom missnöjda och att jag ska bli av med jobbet.

nu har jag väl avreagerat mig så det räcker, kan man tycka. nu tar jag och hoppar in i duschen istället. när mamma kommer hem från jobbet så ska vi åka en sväng till Tuna Park.

signar ut!
xoxo, Alex.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Men det du faktiskt hann städa blev säkert jättebra! Vi får hoppas att dom har bättre framförhållning i framtiden. :-)

2010-04-15 @ 22:07:14
URL: http://livingaloud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0