definitivt en bra dag!

hej på er!

hur har ni det i vårrusket? ja, det är inte ofta man säger det, men det har ju bjussats på snöblandat regn idag så det får man väl kalla "vårrusk". jag skulle inte kalla det vår i alla fall. som tur är har det inte varit så kallt, jag kunde ha vårjackan trots det dåliga vädret.

som rubriken lyder så har den här dagen varit en bra dag. jag började med en sovmorgon och sov ut riktigt ordentligt. åtminstonde så mycket som det går med alla skrikande ungar utanför. hatar att bo nära dagis/skolor, dom håller ju aldrig käften. det är en sak om dom bara leker som vanligt, men dom här ungarna gallskriker så det skär i öronen och skallrar i fönsterrutorna. och varför? ingen jävla aning. skulle tippa på att det är uppmärksamhet dom kräver, så brukar det vara. jag har varit nära att öppna fönstret och be dom hålla käften många gånger. ni som känner mig vet ju hur jag är när det gäller ungar. speciellt bångstyriga, trotsiga, jobbiga ungar. jag har verkligen noll tolerans för sånt. nu har jag visserligen inte bett dom hålla käften, men det har varit nära vid ett flertal tillfällen. vad hände med att dagen var så bra? nu lämnar vi det ämnet.
efter sovmorgonen åt jag frukost och satt och kollade lite på "Efter Tio" med Malou. jag har aldrig gillat henne så fråga mig inte varför jag kollade, men det var väl antagligen det eller nåt sånt där "ring-in-och-spela"-program. lite pest eller kolera där, men i så fall kollar jag hellre på dötrista Malou än spel-program, för dom tål jag verkligen inte. nu blev det negativt igen, vafan. hur lyckas jag?

anywho, efter frukosten och det där så åkte jag och jobbade. det gick snabbt och smidigt idag, vilket var skönt. jag begriper inte riktigt hur det kan gå så snabbt ena dagen och långsamt den andra när jag gör samma sak varje dag. :P och jag håller alltid samma tempo tycker jag. konstigt är det! efter jobbet var jag sopslut och gick över till gymmet och solade. efter jag hade solat så hade jag kunnat sätta mig i bilen och åka hem och dröna i soffan, men jag tog mig i kragen och tränade 1½ timma. det är jag stolt över! dessutom lagade jag till en enkel men god maträtt när jag kom hem. och inte speciellt onyttigt heller. spaghetti med broccoli och gula morötter, jättegott var det!



nu sitter jag i soffan och kollar på tv i lugn och ro, det tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av. mer än så har jag inte att berätta för nu, så jag säger: på återséende!

signar ut.
xoxo, Alex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0